Astigmatism

Alltså, kan man helt åtgärda astigmatism? Någon som vet? Hade nämligen tänkt börja spara en massa pengar så att jag kanske har råd till en operation på typ 8 år eller något liknande. Som jag har förstått det måste man vara minst 25 innan man kan operera eller vad dom ny pysslar med, just för att ögonen och allt sånt där växer ju fortfarande. Har ju som börjat bli jobbigare då jag har kraftig astigmatism plus att jag har kraftigt synfel också. :p Har börjat känna av det ännu mer nu på balansen, jag har fått jävligt dålig balans på senare år och såna där tokiga grejor. :p Men jag ska nog kolla upp det där så att man har lite koll på vad som krävs, OCH vad det kommer kosta. :O :O Typ miljarder kronor.... Jaja man kanske inte kan åtgärda alla handikapp. :D Haha!
SMISK!

Kommentarer
Postat av: Dixen

Tjabba, hittade en länk..



http://www.medocular.se/ogonfakta/optiska_synfel/brytningsfel-astigmatism/



Kollade upp vad det kostar att fixa mitt bryningsfel för ca 1 år sedan. Runt 20 laxar ville dem ha. Det är dock lite beroende på hur stort felet är om det ska gå att totalt korrigera.



Problemet med ögonlaser är väl egentligen bara att man inte får jobba (eller KAN) för ens allt läkt helt och hållet, vilket visst kunde ta ett par veckor..

2010-11-03 @ 08:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0