Torsdag

Fy sate vad trött jag är. Har varit ute en massa idag med Sita som ska spendera natten här hos mig. Gode kul eftersom att det var första gången hon såg snö idag. Hon är ju trots allt bara drygt 6 månader. Hon hade skitakul i snön. Lite bångstyrig däremot då hon fick vara lös, hon ville inte riktigt följa med mig då jag skulle in, så hon sprang åt motsatt håll. :p Men hon blir ju ändå duktigare för tiden som går.

Fick btw min beställning från Nelly.com idag. En kofta och en t-shirt, och jag är jävligt nöjd med båda! Lycklig Faja!

Ulrik ringde idag och berättade allt som hänt igår och idag. Rippe har skällt ungefär 16 fåglar på två dagar. Han har blivit duktig min lilleman. Sen så har han varit på björn idag och igår. Det var en mamma med två ungar, som har varit runt i kring Rippe och Ulrik när dom har jagat. Dom har bara spanat på dom, eller rättare sagt hållit lite koll. Men iaf så reagerade han ändå på ett bra sätt. Han är inte det minsta rädd eller osäker på björn, men han markerar och visar att han inte går efter. Han bara visar att det är björn där. Det är ju väldigt bra i allmänthet, och det är jättebra att han inte far dit och försöker ställa björnen, för att vi har inte tänkt att han ska bli björnhund. Sen som jag skrev så har han haft några jättefina ståndskall på tjäder och orre idag och igår. Han blir duktigare för varje gång. Så funderar på att kolla upp det här med jaktprov, så man hinner gå kanske ett eller två inom kort. Det skulle vara skitkul.

Men nu blir det nog att slänga sig i soffan framför tvn en stund skulle jag tro, för att jag är jäkligt död för tillfället.




Slänger in en bild på Ulrik och Sita innan jag drar.

SMISK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0