Yeey!

Var på utställning i Jmk idag och det gick bra. Blev Excellent och i konkuransen en tvåa. Men jag är nöjd ändå. :p Sen kom det en kvinna från Finland som ägde en väldigt stor kennel, Punapippurin, med många championvovvar, som blev vääääldigt intresserad av lilleman. Hon sa att hon ville para han med sin Taika som hade erövrat många championat. Hon var som sagt väldigt fin. Så dem tog ett tiotal bilder på Rippe och lite sånt där och ska höra av sig framöver. Blir det nu en parning så löser sig ju allt med en valp kanske. Men inte nog med det så var det två till som kom och frågade ifall dem fick ta lite kort på Rippe just för att kanske få använda han i en parning. En av dem snubbarna var Martin Markusson som är väldigt aktiv inom SSF och har haft många snygga champions. Eller rättare sagt har. Så vi stod och prata gode taget om allt runt i kring hundarna och sånt där tjaffs. Det är som kul att träffa nytt folk, och speciellt inom SSF, för dem flesta är så bra att ha och göra med. Men det roligaste är ju då självklart att dem tycker Rippe är så himla snygg. Så dagen har varit väldigt lyckad i mina ögon. Men får ju inte glömma att skriva om Sita. Hon fick Very good och blev uppmätt till 44 cm, och det är precis på gränsen. :D Haha! Hon fick ändå bra kritik, men troligast blev det Very good för att hon inte kunde springa och var lite halvgalen. Tur att jag slapp springa med hon iaf. Så nu får Ulrik träna lite så kanske det går ännu bättre till nästa gång. :)
SMISK!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hej! Det var allt en riktigt stilig nobsbkille du har. Jag och min man Micke har en nobs efter Martin Markussons Pohjanukon Tuima (Tummen).

2011-04-04 @ 13:18:00
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0