Min lilla fåtölj!



Såhär såg den ut innan jag hade strippat den helt! Det var bara träramen kvar så att alla som inte hänger med skall förstå. ;) Fast jag hade hunnit måla om armstöden på bilden, och tyget som ligger på sisten är orginaltyget.



Gamla sadelgjorden osv. Har spänt ny sadelgjord, sytt fast resåren på den, knytt resåren och lite sånt där trevligt.









Nu är det bara sitsen och baksidan av ryggen som ska kläs in i samma tyg. Sitsen började jag med ikväll, men insåg att jag var för trött för det så jag slutade, annars hade jag nog bara förstört den. Haha man måste sluta då det börjar gå dåligt. :p (Btw det vita tyget är domestiken, alltså det tyg man spänner ovanför stoppningen för att forma till den innan man slänger på det tyg som ska vara!". Sen är tyget inte snett heller, utan det är inte symmetriskt bara.

SMISK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0